稲刈り! RIce reaping!

今日はコンバインで稲刈りをしました。 

I reaped rice today by machine.
 草多い!
けど、なんとか終わらせることが出来ました。

Many many underbrush.
But, machine was so powerful.
I finished rice reaping at 4 o'clock in the evening.
 家の畑に藁を持ってきました。
この田んぼの半分は陶芸家の友達に提供します。

I brought rice straw to use in garden in front of my house.
The other half of straw will be give to my friend who is a ceramist.
畑ではルッコラが芽をだしはじめました。
明日はいよいよ新米を食べられるかな。

In my garden, rocket salad began to sprout.
Tomorrow I may eat new rice of this season.


Takao

0 コメント :

コメントを投稿

 

アーカイブ

メールにおとどけとは

あかめのおこめの記事がメールに届きます。詳しくはこちら