新米! New rice!

今日は籾摺りをしました。 

I removed the husks from rice today.
 こんな感じに袋に入れて、12袋とちょっと出来ました。
普通の田んぼの半分くらいの収穫量ですが、、、

I put them into paper packages, like this.
They were 12 packages finally.
Maybe a crop from my filed are a half of them of other general field.
No chemicals, no fertilizer, this way of growing rice is very difficult.
 さっそく精米もやりました。
ようやく白いお米になりました。

I polished rice too.
Polished rice was beautiful.
夕飯にさっそく頂きました。
光り輝くお米たち。
自然栽培米らしくとてもすっきとしたおいしいお米です。

今度のイベントの時に皆さんにも食べていただきます。

And I asked my mother to boiled new rice.
How beautiful this rice is!
It tastes simply and sweet, delicious.

I'm going to boil them when the event of our rice reaping.


Takao

0 コメント :

コメントを投稿

 

アーカイブ

メールにおとどけとは

あかめのおこめの記事がメールに届きます。詳しくはこちら