今日 Today

 今日は朝から3枚の田んぼを耕耘しました。
さわやかな風が吹く中、仕事は無事終わりました。

I cultivated three rice fields this morning.
I finished works smoothly in fresh wind. 
 トラクターを地主さんの家に返す途中、道路の真ん中でヘビを発見。
車に引かれた直後だったようで、かわいそうでしたが死んでいました。

When I was coming back to house of tractor's owner,  I found a snake in the middle of the road.
It was probably hit by a car just before I found it, He has been already dead.
田んぼに水をはろうとしたのですが、苗が沈んでしまいました。
もう少し大きくならないと水がはれません。

I tried to fill a rice field with water, but I found that rice plants sank in water too.
I can't do until rice plants will grow well.
成育にムラが多いので、機械での田植えは難しいかもしれません。
あかめのおこめの田んぼ以外の田んぼは機械植えの予定ですが、すべて手植えにしないといけないかもしれません。
ま、何事もやればできるでしょう!

Growth of rice plants are irregular, so It may difficult that I will plant them by a rice-planting machine.
Except a rice field of Akame No Okome I was  going to plant by machine,  but I may have to plant all of them by hands.
It may be tough works but I think I can do anything if I try it.
  

Takao

0 コメント :

コメントを投稿

 

アーカイブ

メールにおとどけとは

あかめのおこめの記事がメールに届きます。詳しくはこちら