羽化 eclosion

 部屋で育てていたサラダにイモムシがついていて、
イモムシは気がつくとさなぎになっていて、
今日窓を見るとチョウチョがいました。

There was a green caterpillar in salad I grew.
I found it became pupa few days ago.
Today I found a butterfly at the window.
 僕のサラダで育ったモンシロチョウです。
窓をあけるとひらひらと外の世界へ旅だって行きました。
グッドラック!

It grew up by my salad.
I opened the window and it went out of the window to the wide world.
Good luck !!
 苗はいい感じ。

Rice plants looked good.
昨日、畦を補修したので、水が漏れにくくなりました。
きれいな緑色です。
自然栽培で植物を育てると、だいたいきれいな黄緑色になります。
僕はこの美しい色がとても好き。

Because I repaired a ridge between rice field yesterday, they hardly leak water.
Rice plants were beautiful green color.
Usually I grow plants by No fertilizer, No chemicals, No weedkiller.
Plants which I grow in this way become beautiful yellowish green.
I like this beautiful color very much.


Takao

0 コメント :

コメントを投稿

 

アーカイブ

メールにおとどけとは

あかめのおこめの記事がメールに届きます。詳しくはこちら