稲刈り二日目 Cutting rice event DAY2

 朝から下ちゃんと二人で小一時間昨日の宿題をしました。
それからみんなで今日の稲刈りイベントのはじまりです。
昨日にもまして今日も集中して作業にとりかかりました。

Before the event started, I and Shimo chan did homework which was the rest of yesterday.
And about 10 o'clock we started today's event.
The members today also concentrated on works. 
 待ち遠しいお昼。
多めに炊いたご飯もあっという間になくなりました。

We couldn't wait for lunch.
A lot of lunch which my mother and Y chan cooked were soon gone.
 午後から最後の刈り取りです。
下草が多いので草刈りをしているように見えます。

We tried to cut rice in the afternoon.
It looks like mowing because of many weeds under the rice.
 最後のはざかけです。
空が晴れてまわりの景色がとてもきれいになりました。
落ち穂拾いもし、目標の15時30分には作業を終えることができました。

The last work called Hazakake finished about 15 half o'clock.
It became sunny and we could see the landscape around us clearly.
We picked gleanings around us and finished all of our work.
 はざかけされた田んぼです。

This is the our field.
今年も無事稲刈りが終わりました。
充実した一日をありがとうございました。

参加していただいた皆様、ほんとうにありがとうございました。

Thanks a lot for everything.


Takao

0 コメント :

コメントを投稿

 

アーカイブ

メールにおとどけとは

あかめのおこめの記事がメールに届きます。詳しくはこちら