台風 typhoon

昨日、車で日帰りで東京に行ってきました。
さすがに疲れました。

 Yesterday, I went to Tokyo and come back to Akame by car.
I was so tired one day trip. 
東京の道中、台風の大雨にあいました。
帰りもまた台風に向かってかえって来ました。

 I went through typhoon on the way to Tokyo.
And I came back too.
赤目ではそれほど大きなダメージはありませんでした。
名張川はあふれることなく。
僕の田んぼも無事でした。
田んぼを見に行って、稲たちが倒れてないのを見てほっとしました。

 In Akame, there was not so big damage.
Nabari river didn't overflow.
My rice fields were safe.
I was very relieved that I saw my rices didn't fall down.
この台風で被害にあった場所が早く復旧することを願っています。

I hope that many places which were damaged by typhoon will soon restore.


Takao

0 コメント :

コメントを投稿

 

アーカイブ

メールにおとどけとは

あかめのおこめの記事がメールに届きます。詳しくはこちら