日常 ordinary day

 日常が戻ってきました。
水は、まぁいい感じかな。

Ordinary days come back.
Paddy field looks good, water is enough.
 今日は畑にたくさん苗を植え付けました。
草を取り除きながら苗を植えて、周りに藁灰をまきました。

Today, I planted many vegetable plants in my field.
I took weeds out and planted young plants, and put ash made from rice straw around them.
 藁灰は苗が小さいから目印のかわりになってます。
たくさんの苗をおろしたので、どれがどれか自分でもわかりません。

Ash is marks of planting vegetables.
As I planted many plants, I don't know all their names.
けっこう時間がかかったのですが、それでもまだ半分くらいのスペースがあいています。
あとは、大豆、トマト、他、何植えようかな。楽しみです。
巨大化した㊙ニンジンはきれいな花をつけています。

It took a longer time than I thought.
But there are a lot spaces which I look about half of all.
Im going to plant, soy, tomato,,, 

Big carrots are in full bloom looked beautiful.


Takao

0 コメント :

コメントを投稿

 

アーカイブ

メールにおとどけとは

あかめのおこめの記事がメールに届きます。詳しくはこちら