田植え完成 Complete planting rice

 昨日の夜、久しぶりに雨が降りました。
僕はうれしくて家族に、「雨が降ってる!」と言ったのですが、よく考えると雨が降ってるだけですものね。
自分が農家になったのかなと思った出来事でした。

Yesterday night it was rain for the first time in a long time.
I was very happy to find raining.
I thought I became a farmer, because only just rain but it was happy thing for rain to supply enough water.
 今日は朝から母に手伝ってもらって残りの田んぼの田植えをしました。
はじめは苗の様子を見ながら手で植えていました。
けれど、時間がかかるわりにはあまりきれいに植えられないことがわかりました。
他の仕事も山積みなので、やはり機械で一気に植えてしまうことにしました。

Today I planted young rice plants of other field with my mother.
First we planted them by hands.
It took a longer time and less exactly than I thought.
I decided to use machine of planting.
 お昼にご近所のHさんが田植機を持って来てくださいました。
さぁ、やってしまうぞ!ということで、夕方まで頑張りました。
さすが田植機、手植えなら1週間以上かかるところを4時間足らずで終えることができました。
補植はまだ残っていますが、苗の数もちょうどよく素晴らしいできばえです。
母にはずっと手伝ってもらい、すごく助かりました。
いろんな人に協力してもらって本当に感謝です。
結局、すべての仕事を終えたのは18時半をまわっていました。

After noon a man neighbor who was farmer's friend brought a machine to field.
I could use the machine to plant them.
Machine was very useful because it took about an week by hands but machine could did for four hours.
6:30 o'clock we finished all of our work, field looked completely nice.
Thanks to many people who helped me.
明日から、あかめのおこめの田の補植にとりかかれます。
もう雑草も出始めているので、草取りもしなきゃいけません。
今日、田植えが一応終わって一安心です。

夜には毎週行ってるバスケットに行きましたが、やっぱり今日は体が重かったです。
充実した一日でした。

Tomorrow I can make up planting rice on Akame No Okome field.
It began to glow weeds, I have to weed rice field.


Takao

0 コメント :

コメントを投稿

 

アーカイブ

メールにおとどけとは

あかめのおこめの記事がメールに届きます。詳しくはこちら