う〜む Nnnn...

 今日はまず畦草を刈りました。

First, I mowed weeds in a ridge of rice fields.
んで、畦シートをとって、田んぼに水を入れようとしました。
が、水が水路になく、残念ながらほとんど入れられませんでした。

Next, I took off a sheet that stopped water leak, and I tried to fill a rice field with water.
But water was nothing in waterway, so I couldn't do.
 苗はまだまだ。これは、これまででも一番育ちが悪いかも。。。

Young rice plants hasn't grow enough yet.
I think it may be that these has been the worst before.
 畑の野菜たちを一気に大収穫!
スナップエンドウ、たまねぎ、にんにく、、、
すべてとても美しいです。

I got all of vegetables in my garden.
SnapEndou(Green peas), Onions, Garlics,,,
They were very beautiful.
 畑の周り、畝も草刈りをしました。
かなりキレイになりました。

I mowed weeds around and ridges in my garden.
It become clean.
収穫した野菜たちは廊下で干しています。

I aired vegetables at corridors in my house.


Takao

0 コメント :

コメントを投稿

 

アーカイブ

メールにおとどけとは

あかめのおこめの記事がメールに届きます。詳しくはこちら