催芽機へ Germination of rice seeds

 ネギをすべて収穫しました。
根が白くてとてもきれいでした。

I got all scallions.
These roots were beautiful white.
 収穫した後のキャベツに脇芽が育っていました。
植物の生命力にはいつも驚かされます。

New cabbage shoots are growing from the stubble where I got cabbage the other day.
I'm always surprised at plant's power force.
 種籾を池から出して、催芽機に入れました。
すこし温度を上げて発芽を催します。

I took out rice seeds from a pond and I put them into "Saigaki".
This kit raises the water temperature a little to germinate of rice seeds.
カバーをかけてスイッチを入れました。
明日の夕方には取り出す予定です。

I put a cover over the kit and switched on.
I will take out rice seeds tomorrow afternoon.


Takao

0 コメント :

コメントを投稿

 

アーカイブ

メールにおとどけとは

あかめのおこめの記事がメールに届きます。詳しくはこちら