苗床完成 Complete a rice plant nursery

 今日は昨日の続きから。
まず、ヌカと藁で作ったぼかしを苗床にまきます。

Today we started the rest work of yesterday.
First we sprinkled a rice plant nursery Bokashi which was made from rice bran and straws.
 苦労して運んで来た苗箱を苗床に並べていきます。

We put rice cases we brought hardly in a seedbed.
 並べ終わりました。
きれいです。あれ、ずいぶんとスペースが余ってしまっている。
ま、気にしない。

Finished work, it looked nice.
It was a lot of empty space, but we didn't mind this.
 最後に鳥よけのネットをつけます。
用意していたネットの長さが足りませんでした。

Finally we tried to put net against birds around rice plant nursery.
But It was too short to put them.
ホームセンターに行ったら、270円で鳥よけネットが売っていました。
サイズも十分です。
なので、新しい鳥よけネットを取り付けました。
これでようやく完成です。
結局、今日もほぼフルタイムで仕事をしました。
下ちゃん、ありがとう!

We went to buy net to home center, and good one was sold for 270 yen.
It was so cheap and enough size.
So we bought it.
Our job was all finished at last.
We worked all day long too today.
Thank you Shimo Chan.

Takao

0 コメント :

コメントを投稿

 

アーカイブ

メールにおとどけとは

あかめのおこめの記事がメールに届きます。詳しくはこちら