ツバメと再開 Swallows and Reunion

宮崎に住んでる友達から突然電話がありました。
今近所に来ているとのこと、ちょうど時間があったので2時間くらい会えました。

An old friend of mine who lives in Miyazaki called me suddenly.
He said he was near my house now.
So I met him again after a long time.
He lived in Akame about 4 years ago.
We enjoyed short time reunion.
 すこしだけ穂が出ていました。

I found ears of rice.
 こっちはまだ。

Not yet here.
 今日はつばめの巣立ちの日でした。
親ツバメに促されて、子どもが飛び立ちます。

It was a day for swallows to leave their nest.
Parents of swallows made their children fly themselves. 
僕の部屋のすぐとなり。
みんな無事飛び立っていきました。

I could see this scene in my next room.
All of them were able to fly safely.


Takao

0 コメント :

コメントを投稿

 

アーカイブ

メールにおとどけとは

あかめのおこめの記事がメールに届きます。詳しくはこちら